Thursday, October 15, 2009

Member ke Mekah

.
Minggu lepas, ramai gak kengkawan yang datang ke rumah sempena Aidilfitri
dan tiba-tiba ada seorang member di Prai, Pulau Pinang call nak bagitau dia akan bertolak menunaikan haji pada 23 Oktober ni.
Alhamdulillah, itu semua pilihan Allah.......
Terdetik pula dalam hati gua untuk berazam kuat nak buat haji jugak dalam tempoh yang 'diharap' tak lama sangat. Saudara saudari doakan lah untuk saya....
.


8 comments:

Fendy said...

Orang kata daftar je dgn Tabung Haji mulai sekarang walaupun belanja belum cukup. Sebab kita tak tahu berapai ramai yang ada dalam list tu tiap-tiap tahun. Pastu ada duit cukupkan. Sebab biasanya orang yang dah cukup duit akan dipilih oleh Tabung Haji tahun tu...

mutakalim said...
This comment has been removed by the author.
azharjaafar said...

Bawa member tu ke jur haji di sri ptlg pd 17okt ni dari subuh hingga isyak.

mutakalim said...

azhar,
insya-Allah akan dimaklumkan, atau rasanye dia dah tau kot, sebab dia pun fikirmen mahallah.

mutakalim said...

Fendy,
Dah register, tarikh diberi 2015. Dari segi simpanan, insya-Allah, mudah-mudahan dpt lebih cepat dari tu.

Ummu Fatimah said...

Ana pun dh dftar. Tahun diberi 2023. Ntah sempat ntah tak. Kot tak panjang umor?.Harap2 dapat jumpa Allah setelah sempurna kesemua rukun islam. InsyaAllah.

ziarah76 said...

ummu fatimah,
saya dah isteri mendoakan semua kita semua dapat dipilih Allah utk ke tanah suci Mekah menunaikan haji. Amin.
2023? lama lagi tu, tapi kalau dah penuh duit kat akaun tu, insya-Allah tahun depan pun boleh pegi..hehe
org takde duit pun kalau Allah pilih atau dah sampai seru, boleh pegi, insya-Allah

ahliacikgukhairul said...

Salam ziarah.. Alhamdulillah kami dipilih tahun ni.. daftar 2004 dan katanya 11taun lg br dpt.. sebenarnya duit pun tak cukup lg.. tp ini adalah pilihan Allah, kita usaha (daftar, cukupkan duit dll) dan tawakal (doa + azam yg sungguh + sedekah + dhuha + witir + tahajjud + usaha agama) maka InsyaAllah Allah akan mudahkan semuanya. Kami doakan kita semua akan dapat tunaikan haji + umrah + ziarah di tanah suci.. Amin.. (ditulis 3jam sebelum kuar rumah nak ke airport.. maaf zahir batin)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails