Thursday, February 19, 2009

Boikot Israel: Jualan produk tempatan naik 30 peratus

KUALA LUMPUR 18 Feb. - Jualan produk tempatan telah meningkat sejak pelbagai pihak menganjurkan kempen memboikot barangan buatan Israel dan negara-negara yang mempunyai kaitan dengan rejim itu.
Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Datuk Noh Omar berkata, pemantauan yang dilakukan oleh pihaknya mendapati hasil jualan produk tempatan tertentu telah meningkat sehingga 30 peratus.

Baca selanjutnya di Utusan Malaysia.

6 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah.
huhu.
insyaAllah jom sama2 majukan barangan buatan Muslims.

Ziarah76 said...

Atie, jomm kita semua... :)

zarch said...

Sebenarnya, Israel ni bukanlah hebat sangat, orang dia pun tak sampai 10 juta berbanding 1 setengah billion orang Islam. Cuma orang Israel ni, dia ada satu fikir dan "long term planning", bukan seperti orang Islam, seribu fikir dan "short term planning".

Syarikat dibawah orang dia pun, samaada yang dimiliki, yang diambil melalui cara saham, riba dll, tak boleh hidup tanpa pekerja-pekerjanya yang bukan orang dia. Berapa kerat sangatlah mereka untuk mengawal keseluruhan syarikat-syarikat dibawah orang dia. Carta orang dia hanya piramid, diatas orang dia, manakala dibawah umat lain, tetapi kalau umat lain tak mahu memikulnya, maka jatuhlah mereka yang diatas..

Jadi saya rasa, umat islam sewajarnya bijak dalam bermain tarik-tali dengan mereka...dan terbukti bahawa usaha agamalah yang meletakkan umat dalam keselamatan dan kemuliaan...

Hanya berkongsi pendapat...

Ziarah76 said...

Salam zarzh, saya baru je tangguh 3 hari. Betul tu, yahudi ada satu fikir dan satu hati. Nilai2 tu patutnya ada pada umat Islam, tapi ummah pecah belah, seribu fikir.

touchskill til die said...

i love israel as are ummat of my nabi s.a.w

Ziarah76 said...

touch_skill,
umat nabi kena buat kerja nabi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails