Tuesday, June 7, 2011

Pengakuan Amerika berkaitan Wahabi

Sebagai susulan entry sebelum ini yang diambil dari SINI, terasa hendak melanjutkan entry baru berkaitannya tetapi hanya dari sudut isu semasa, sejarah dan politik antarabangsa sahaja.

But, I'm absolutely in no business to judge others dan entri ini BUKANNYA hendak melabelkan Amerika atau mana-mana pihak tetapi klip di bawah ini menunjukkan pengakuan Amerika sebagai penyumbang kepada keganasan dan menjadi negara pengeksport fahaman Wahabi.



Walaupun Amerika menggunakan apa saja termasuk Osama Laden (yang juga Wahabi) untuk melindungi hegemony dan kepentingannya di peringkat antarabangsa namun perlu dinyatakan di sini bahawa, Wahabi bukan lah seperti golongan syiah atau khawarij yang sudah berada di luar dari ahli sunnah waljamaah (ASWJ). Wahabi masih mengaku berada dalam ASWJ tetapi.....

2 comments:

Umma-ali said...

Aslm, hmm...itu lah...bila Muslim x bwt kerja dakwah! Kena btau org lain ni...syabas, semoga ramai yg sedar! Blum lagi kena fitnah dajjal dah terpesong...semoga Allah selamatkan kita n anak cucu dr fitnah2 yg menyesatkan... insyaAllah kita tmbh korban utk agama...intansurullaha yansurkum, wa yusabbit aqdaa makum!

IBNU ARAHMAN said...

insha allah kita truskan usha lagi dan lagi sampai kita tiada lagi..

doakan kami yg buat usha di timur tgh.. usha sedang dlm proses umumiat

kullu khoir..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails