Friday, January 30, 2009

Rumah untuk disewa

CUTI baru2 ni sibuk skit uruskan Urdu (Urusan Dunia) & tiba2 pulak darjat keduniaan kami ditingkatkan drpd penyewa rumah sewa kpd tauke tuan punya rumah sewa.
Mana taknya, rumah teres setingkat yg dibeli dgn harga RM148,000 akhirnya siap dan kuncinya kami ammik semalam. Disebabkan kami tak boleh duduk kat rumah tu berikutan terpaksa bekerja di negeri selatan Semenanjung, maka terpaksa la ia disewakan kpd sapa2 yg berminat.Detail rumah:
Jenis rumah: Teres setingkat, 3 bilik, 2 bilik air.
Alamat: Taman Puncak Jalil, Bandar Putra Permai, 43300 Seri Kembangan, Selangor D.E.
Sewa: RM500 sebulan (boleh nego)
Deposit: macam biasa la di KL kena minta 2+1 campur deposit api air RM100.
Keterangan rumah: rumah ni takde rekod terbengkalai tapi progresnya disiapkan lambat akibat masalah pemaju Talam Property, tapi depa buat smart coop dgn IJM, jadi IJM siapkan semuanya.
Lokasi: kekuatan rumah ni ialah lokasinya strategik kerana dekat dgn Putrajaya, UPM, Seri Kembangan, Puchong, Bandar Kinrara, Stadium Bukit Jalil, Cheras dan Seri Petaling. Boleh katakan rumah ni terletak di tengah-tengah semua tu. Kalau nak ke Markaz Sri Petaling lagi dekat sebab ada jalan tembus dari rumah ke taman teknologi park (TPM) pastu terus ke Stadium Bukit Jalil dan tetiba dah kat depan Carrefour. Kalau nak ke Dengkil, Sepang, Banting pun boleh tembus ikut highway belakang.
Dari angle ke arah Putrajaya, rumah ni dekat ke Pasar Borong Selangor yg terdapat depannya Jusco etc. Kemudahan byk beb, highway pun byk, stakat ni takde tol.
Rumah ni satu-satunya fasa teres setingkat di kawasan Taman Puncak Jalil (yg lain semua 2 tingkat). Surau terdekat di fasa sebelah (dekat je) n in the future ada surau (bangunan asing) di flat depan rumah (lagi dekat). Taman perumahan ni lebih kurang 65 % melayu/Islam.
Kelebihan penyewa pertama ialah menduduki rumah 'baru' dgn semua barang2 dlmnya belum dirasmikan. Banyak selling points sebenarnya dan setakat ni dah ada 2 ajen rumah berminat nak uruskan penyewa dan 2 penyewa yg dah bkahwin call untuk menyewa dan seorang anonymous bagi SMS tanya harga sewa. Tapi belum finalised sapa bakal penyewa bertuah tu. huhuhuu...
Kalau sapa2, tuan2, cik puan berminat boleh call selagi stok masih ada. Terima kasih krn membaca, ini adalah iklan pertama dalam blog ni. Jazakallah khair.

30 comments:

Tamindhari said...

Insyaallah, nanti ada ler orang sewa rumah anta tu. Harap2 rakan seusaha yang menyewa, boleh ler rumah tu digunakan untuk terima jemaah masturat.

Ziarah76 said...

Alhamdulillah, stakat ni tiap hari ada org call tanya rumah. Kalau dpt rakan seusaha lagi baik boleh hidupkan rumah dgn amal2, taklim, tahajud tengah2 malam, bacaan quran etc. InsyAllah semoga saya dpt gunakan diri masa dan harta (termasuk rumah) di jalan Allah.

miss blur said...

Salam,

Nak tanye, masih ada kekosongan lagi ke?

Anonymous said...

Salam miss blur..

Minta maaf.Rumah kami sudah ada penyewanya.Kawasan rumah tu macam pisang goreng panas..tiap2 hari org call nak sewa..rasa cam nak naik kan sewa rm550 je.. muahaha.. tp maintain rm500.. 1 mac nih penyewa ni masuk.. sekian dimaklumkan..

Anonymous said...

Salam pemilik rumah,
Aduh... melepas saya nk menyewa umah anda. Baru je ke sana tghari td tgok umah kt area2 pncak jalil. Tak sangka plak ada umah setingkat d sana. Saya pun baru terbuka blog ni. Cuma saya nk tanya kalo2 anda ada info tentang rumah2 di area situ (umah setingkat) yg hendak dsewa/djual. Saya amat berbesar hati sekiranya anda boleh membantu saya. Sekian, terima kasih

Ziarah76 said...

Faizul,
Nanti kalau ada rumah lain nak disewa kat situ, saya bagitau tuan, tapi cammana nak bagitau? call? emel? Terima kasih.

Anonymous said...

Salam,
Terima kasih kerana sudi membantu. Saya bleh dhubungi melalui no. 0137012314 atau email: hafizifaizul@yahoo.com

Ziarah76 said...

Faizul,
Nanti kalau ada kawan2 pemilik rumah kat situ yg belum ada penyewa, saya akan beri nombor tel/emel tuan kpd diorang. Terima kasih.

eiNa said...

assalamualaikum...

lambat baca blog u.. skarang saye tengah cari umah sewa kat area tu jugak.. adalagi tak umah untuk di swa..skang saya tinggal di fasa 2.. owner umah nak jual.. so tepaksa cari umah lain.. =(
kalau ada apa2 info tolong bekongsi sama ya..
jazakillah...

Ziarah76 said...

Eina,
waalaikumsalam, terima kasih berkunjung ke blog ni. Kalau ada rumah nak disewa di situ, saya akan maklumkan dlm blog ni. Slalu2 la ziarah blog ni utk kongsi info. Jazakallah.

Anonymous said...

ada kosong lagi x??? kalu ada boleh contact sy.. sy tgh mencari umah area sana.. kemasukan dalam bulan 8.. perlu sesgt.. (imah-019-3325972)

Anonymous said...

Urgent nak sewa teres setingkat area sana.

Aizal 016 9167845

Ziarah76 said...

aizal, setakat ni belum ada lagi, nanti kalau ada saya call. terima kasih

Anonymous said...

saya pn tgh mencari rumah sewa area sana? kalau ada contact no owner, pls do inform me (0133462240). terima kasih...

Anonymous said...

salam..

saya memang mencari umah area puncak jalil..kalau ada mana2 rumah yang kosong mintak beritahu saya dalam kadar segera (019-2033340). terima kasih

Unknown said...

assalamualaikum,

saya baru berkahwin dan sedang mencari rumah untuk disewa..saya nk tanya kalo2 ada dengar tentang rumah di taman puncak jalil (umah setingkat) yg hendak dsewa..saya bekerja di sri petaling kalau dapat sewa di area situ senang untuk saya ulang alik kerja..Saya amat berbesar hati sekiranya anda boleh membantu saya.Terima kasih
siti1708.razali@gmail.com h/p: 0126446204

Ziarah76 said...

cytie,
sekarang takde, kalau ada kami bagitau. thanks

Anonymous said...

Salam,
Ada tidak rumah kawan-kawan tuan yang ingin menyewakan rumah di Taman Puncak Jalil? Kalau boleh dekat dengan surau atau masjid.Kalau ada boleh maklumkan saya melalui email: penyu1733@yahoo.com. No. fon saya:0148724490. Ini kerana saya masih baru di Kuala Lumpur.

leynda said...

assalamualaikum..
alahai..kurun bile punye post ni..umah ni available lg x? awak tahu x mane2 lg rumah sewa berdekatan dgn area ni?

Anonymous said...

assalamualaikum...nak tanya rumah ni atau rumah disekitar kwasan ini masih available ke sbb saya bakal mendirikan rumahtangga penghujung bulan 3 2013 ini dan ingin sekali duduk disekitar kawasan ini sila hubungi saya jika ada kekosongan...izman 013-3821585

Unknown said...

salam.. ni puncak jalil area mane ye?? saya pn tengah mencari rumah teres setingkat untuk disewa di puncak jalil..

Unknown said...

Assalamualaikum... tumpang tanya.. Ada lagi tak rumah teres untuk disewa? Terima kasih

Ixora Azura said...

Salam..Ada lg x umah kosong mcm ni utk disewa?

Tiara Melissa said...

Salam? Rumah ni still available lagi ke?

Unknown said...

Rumah ni still available lg ke?

Unknown said...

Rumah ni still available lg ke?

Unknown said...


saya tgh mencari rumah sewa area sana, kalau ada contact sya.sya Cari rumah sewa bulanan 500 atau 600.(0123939240). terima kasih...

Unknown said...


saya tgh mencari rumah sewa area sana, kalau ada contact sya.sya Cari rumah sewa bulanan 500 atau 600.(0123939240). terima kasih...

MIMi said...

Salam , maaf saya orang pendengaran dan OKU .... saya nak cari rumah sewa kosong ... 0183966637 terima kasih...

Unknown said...

Assalamualaikum..saya mncri rumah utk disewa..jika masih ada kekosongan bgtau ya 0133153392

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails