Saturday, January 7, 2012

Iklan rumah sewa ditutup, penyewa baru sudah dipilih

بسم الله الرحمن الرحيم
sudah ada penyewa baru...
Iklan rumah sewa pada posting yang lalu terpaksa ditutup kerana kami telah memilih seorang untuk menjadi penyewa yang baru berkuat kuasa 1 Februari 2012.
Selepas diiklankan dalam blog, mudah.my dan poster ditampal depan rumah, maka jenuh kami hendak menjawab telefon dan SMS daripada orang yang berminat nak menyewa atau orang yang sekadar bertanya.
Jumlah ramai orang yang berminat terhadap rumah itu sungguh mengujakan hingga terasa macam hendak naikkan lagi kadar sewa sebab kalau ikut teori ekonomi bila demand meningkat, suply kurang maka harga boleh meningkat! Tapi apa nak buat, saya bukan orang ekonomi begitu jadi harga terus dikekalkan seperti dalam iklan, lagi pun rumah ni biasa-biasa sahaja, takde renovate atau apa-apa. Bagaimanapun besar lah harapan kami agar tidak salah pilih penyewa supaya tiada sebarang masalah pada masa depan.
Kadang kala susah hendak membuat pilihan, lebih-lebih lagi jika ramai yang merayu agar disewakan rumah itu kepadanya sambil membentangkan masalah kesusahannya mencari rumah dan betapa desprado nya mereka mencari rumah. Aduhhh. Istikharahkan, pilihan tetap perlu dibuat. Mudah-mudahan, Allah permudahkan.

Demikian lah jawapan standard kepada penyewa yang merayu hendak menyewa...

Dengan itu, iklan rumah sewa ditutup. Terima Kasih.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails