Tuesday, September 28, 2010

Baby ghast...



Demikian lah jawapan Sumaiyah (2 tahun) jika ditanya ke mana abahnya hilang setiap Isnin lewat petang hingga malam:
Naufal: "Abah mana?"
Sumaiyah: "Abah ghast"
Farhah buat aksi tambahan.
Chomel kan... tak gitu?


23 comments:

aliaazuan said...

Salam.

Video tak buleh kluar suara la pulak...

zarch said...

MasyaAllah...masyaAllah...comel dan bijak anak-anak Z76...

z@i said...

hehehe... comel2..
klu budak2 lain tnyer, abah g mne, g kje.. g kje dan g kje..

aliahcikgukhairul said...

bagusnya.. kecik2 diorg dah faham usaha agama.. si auni kalau org tanya ayah pg maner.. dia jawap ayah pg sembahyang kt masjid.. kalau jalan2 jumpa masjid.. semua masjid ayah punya.. mudahan berterusan ke akhir usia.. (seronok tgk Ziarah76 sekorga.. moga Allah bg kami kekuatan yg sama)

ziarah76 said...

aliaazuan,
cuba klik lagi, rugi tak tengok video tu.

zarch,
alhamdulillah. t kasih

z@i,
org lain tu mungkin dimaksudkan kerja agama tu, dah dpt hakikat..

hehe


aliahCK,
kalau sumaiyah nampak je masjid mesti dia nak azan, surau kecik pun dia panggil masjid.
mudah-mudahan, amin.
:)

Ibnu Mutalib said...

chomel anak2 ..heh
kalau keluar 4oh apa anak akan kata?

ziarah76 said...

ibnu mutalib,
kalau keluar 3H, 40H, diorang kata, abah iktikaf...
mudah-mudahan Allah terima kita semua

aliaazuan said...

Ya ya..dh buleh dgr..chomey betui suara depa...

ziarah76 said...

aliaazuan,
t kasih..

ابن زين الرمباوي said...

anak saya...abi mana?..daawah jer..

merah_s said...

Alhamdulillah. Ni la nikmat dr Allah SWT.. Apa yg penting, terus istiqamah dlm kerja Nabi. Nescaya kan brtambah nikmat drNya..

Umma-ali said...

Haa...comey,comey,comey!!!
Huhu, rindu dgn bdk2 tu...
Anak sulung saya dulu masa abahnya kuar 4 bln ke China, dia btau 2pupunya, abah kita pegi dakwah ke negri China, dulu dia pegi negri keling!!! Huhuhu, IPB tu... lani dah jadik mak dah dia...

Bijen M. said...

Pehh.
Cumil cumil.

ziarah76 said...

zin,
insya-Allah, semoga Allah terima


merah_s,
nak istiqamah yang mujahadah, mudah-mudahan


Kak Umma-ali,
ke hulu ke hilir orang dakwah pergi, korban tinggalkan anak isteri. Semoga Allah terima.


bijen M
t kasih

Bijen M. said...

Ada satu bayan tu kata kita kena buat sampai orang orang kampung, anak, bini semua faham hari sekian-sekian tak boleh kacau.
Hari sekian-sekian adalah hari Ghast.
Nak buat kenduri, nak jumpa ke, meeting bisnes ke ape ke semua buat hari lain.
Ha ha.

Cikgu Sue [CS] said...

Salam
comey sesangat...doa nk dpt mcm bb gast jg InsyaAllah...cumellll!!

ziarah76 said...

Bijen M,
betul tu... tu biasa cakap masa bayan tangguh, terima kasih ingatkan saya.
saya belum sampai tahap tu. doakan saya.

CS,
t kasih.
insya-Allah, saya doakan agar cikgu sue dapat macam baby ghast jugak.

Cikgu Sue [CS] said...

salam.
Subahanallah. Sy kenal salah seorang adik beradik tuan. Kebetulan baca post tentang cerita raya. Akh tuan kawan zauj saya..satu halaqah. N Aliah dia kwn baik saya. InsyaAllah moga ukhuwah di alam maya dpt dilanjutkan ke alam realiti, InsyaAllah. teringin berkenalan dgn aliah tuan. :)

ismadiyusuf said...

hargailah nikmat Allah swt untuk kepentingan akhirat...

ziarah76 said...

CS,
insya-Allah, nanti bole la jumpa aliah saya.

ismadiyusuf,
akhirat adalah lebih baik dan berkekalan

seorangnenektua said...

hi hi hi macam cucu nenek,lagi ditanya lagi tinggi suara.

ziarah76 said...

nenektua,
budak2 camtu le.. hehe. dlm video tu, naufal siap kena pukul lagi kat kepala dgn sumaiyah.
hehe

Penglipur Lara said...

:D :D :D comel..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails