Monday, February 4, 2013

Keinginanku pada mu

Wahai manusia yang diberikan kuasa, 
terus lah dengan kuasamu, 
aku tak berhajat kepada kuasamu.

Wahai manusia yang diberikan harta kekayaan, 

terus lah dengan kekayaanmu, 
aku tak mahu harta kekayaanmu.

Wahai manusia yang diberikan kemahsyuran, 

teruslah dengan kemahsyuranmu, 
aku tak berhajat kepada kemahsyuran itu.
 
Wahai manusia yang diberikan kemiskinan, 

aku tak berhajat dengan kemiskinanmu.

Bukan, bukan, bukan....

Bukan itu yang aku mahu daripada mu wahai saudaraku!

Keinginanku ialah agar aku dan kamu taat perintah Allah dan rasul-Nya. 

Itu sahaja.
Kerna dengan taat itu kita akan berjaya

Sama ada kita kaya atau miskin, 
susah atau senang, 
pemerintah atau diperintah, 
di desa atau di bandar, 
berkulit putih atau hitam, 
di utara atau selatan, 
buta huruf atau terpelajar, 
mahsyur atau tak dikenali ......dan sebagainya dan sebagainya.

1 comment:

Umma-ali said...

mohon share di fb yea...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails